Totalna nowość! Filtr paliwa z podgrzewaczem od MANN Filter

Nowość w sprzedaży części zamiennych do samochodów: Wydajny filtr z podgrzewaczem do silnika diesla zapewniający pewny rozruch na zimno

Akurat w momencie rozpoczęcia zimy MANN-FILTER wprowadziła na niezależny rynek części zamiennych innowacyjny filtr paliwa do silników diesla wyposażony w zintegrowane ogrzewanie dwustronne. Specjalista w branży filtrów MANN+HUMMEL wyznacza tym produktem nowy standard dzięki znacznie zwiększonej wydajności podgrzewania. Filtr zapewnia niezawodny rozruch na zimno silników diesla, także przy ekstremalnych temperaturach ujemnych.

mann filter filtr z podgrzewaczem

Zimą trzeszczący mróz nie jest rzadkością. Na początku 2012 roku wyż „Cooper” przyniósł bezpośrednio z Syberii mróz o temperaturze -20 stopni i niżej. Jeśli temperatura spada tak nisko, istnieje ryzyko, że pojazd z silnikiem diesla nie będzie mógł zostać uruchomiony ze względu na zmianę stanu skupienia oleju napędowego. Nawet oferowany diesel zimowy zaczyna zmieniać stan już przy –20 stopniach i nie może przepływać swobodnie. Od tej tzw. wartości granicznej temperatury filtracyjności w paliwie tworzą się kryształki parafiny, które skleją się i mogą zatykać niewielkie pory filtra paliwa. Nowy filtr do silników diesla z wbudowanym elektrycznym elementem grzewczym firmy MANN+HUMMEL przesuwa granicę filtracyjności o około 8 stopni w dół, zapewniając w ten sposób pewny rozruch na zimno nawet przy niskich temperaturach. Producent filtrów z Ludwigsburga produkuje ten kompaktowy element już seryjnie do samochodów osobowych i transporterów firmy Mercedes-Benz.

Moc grzewcza ustanawia nowe standardy

Spółka MANN-FILTER będzie od grudnia dostarczała filtr paliwa na wolny rynek części do samochodów, wzbogacając tym samym swoje obszerne portfolio produktów. „W ten sposób będziemy mogli sprostać znacznemu wzrostowi popytu na niezależnym rynku części zamiennych”, mówi Melanie Michler, kierowniczka ds. produkcji filtrów paliwa w firmie MANN-FILTER.

Od strony technicznej innowacją w filtrze paliwa jest wbudowany w konstrukcji przekładkowej element podgrzewający o znacznie zwiększonej mocy grzewczej, aż do 540 W, oraz ulepszonym prowadzeniem przepływu oleju napędowego wokół elementów grzewczych. Zalety dla kierowcy: Dzięki temu granica temperatury niezawodnego rozruchu na zimno jest niższa jeszcze o kilka stopni niż dotychczas, czyli ok. 28 stopni.

„Dzięki tej mocy grzewczej filtr paliwa stanowi nowy punkt odniesienia w swojej klasie”, mówi pani Michler. Także na wypadek przedwczesnego ochłodzenia — tak jak w październiku zeszłego roku — kierowcy mogą czuć się bezpiecznie dzięki temu nowemu filtrowi do silników diesla firmy MANN-FILTER. W przypadku normalnego diesla granica filtracyjności wynosi około –7 stopni. Wydajny, zintegrowany podgrzewacz przekładkowy zapewnia płynną filtrację oleju napędowego nawet do 8 stopni poniżej wartości granicznej. Nawet jeśli stacje paliwa nie zmieniły jeszcze oleju napędowego z letniego na zimowy, system grzewczy umożliwia niezawodny rozruch na zimno aż do ok. 15 stopni poniżej zera.

mann filter filtr z podgrzewaczem 2

Ekonomiczna regulacja w zależności od potrzeb

Ogrzewanie jest przy tym bardziej oszczędne. Jest regulowane za pomocą sterownika silnika i uruchamiane tylko w razie potrzeby. W tym celu czujnik mierzy temperaturę zewnętrzną oraz ciśnienie przed elementem filtra. Ciśnienie wzrasta, jak tylko w dieslu zacznie się wytrącać parafina. Jeśli ciśnienie spadnie, ponieważ olej napędowy może znów przepływać bez przeszkód, system odpowiednio ogranicza moc grzewczą. Filtr paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem ma kilka zalet także pod względem zużycia miejsca oraz bezpieczeństwa. Nie potrzeba wiele miejsca do jego zabudowy i jest instalowany bezpośrednio na silniku. Został wyprodukowany z blachy stalowej o dużej podatności na formowanie,co zapewnia duże bezpieczeństwo w razie wypadku.

Podczas gdy w przypadku oddzielnego podgrzewania istnieje niebezpieczeństwo wycieku paliwa do uszczelnienia ogrzewania, w przypadku zintegrowanego podgrzewacza przekładkowego ryzyko wycieku praktycznie nie istnieje. Taki filtr upraszcza i przyspiesza ponadto montaż. Ponieważ wymiana uszczelnienia nie jest konieczna, wystarczy na nowo podłączyć tylko dwa węże paliwa i wtyczkę elektryczną.

Rzadsza wymiana dzięki wysokiej zdolności pochłaniania zanieczyszczeń

Filtr firmy MANN+HUMMEL ma nie tylko większą moc grzejną, ale również ulepszony materiał filtracyjny, co zwiększa zdolność pochłaniania zanieczyszczeń podczas filtracji paliwa. Filtr do silników diesla najnowszej generacji ma dzięki temu znacznie dłuższą żywotność. W przypadku zastosowania oleju napędowego zgodnego z normą w sprawie olejów napędowych EN590 wymiana jest wymagana tylko co trzy lata lub po przejechaniu około 70 000 kilometrów.

mann filter filtr z podgrzewaczem 3

O firmie MANN+HUMMEL

MANN+HUMMEL to partner rozwojowy i seryjny dostawca dla międzynarodowego przemysłu motoryzacyjnego i maszynowego. W roku 2012 ponad 14 575 pracowników w ponad 50 oddziałach na całym świecie zapewniło firmie obroty rzędu 2,6 miliarda euro. W ofercie produktów grupy MANN+HUMMEL znajdują się m.in. systemy filtrów powietrza, systemy zasysające, systemy filtracji cieczy, filtry kabinowe i pokrywy głowic silnikowych z tworzyw sztucznych o dużym stopniu zintegrowania przeznaczone dla przemysłu motoryzacyjnego, podzespoły z tworzyw sztucznych do wzmacniania dźwięku silnika, tzw. symposery, a także wkłady filtrów do serwisowania i napraw pojazdów mechanicznych. Jeśli chodzi o budowę maszyn, technologię procesów przetwórczych i zastosowania przemysłowe, paleta produktów obejmuje filtry przemysłowe, filtry membranowe do filtracji wody i układy filtrujące. Więcej informacji o firmie MANN+HUMMEL znajdą Państwo na stronie www.mann-hummel.com

ODDZIAŁY


Oddziały XLS
Pobierz