Rozszerzenie palety klocków hamulcowych Knorr – Bremse

Dla rozwoju nowego systemu dociskania klocków hamulcowych ProTec S® Knorr-Bremse, została rozszerzona paleta produktów. Wraz z klockami hamulcowymi ze sprężyną modułową dostępne są w sprzedaży dalsze zestawy klocków hamulcowych. Dlatego też kolejne aplikacje są wyposażone w nową sprężynę dociskową klocków hamulcowych. Zastosowane okładziny cierne dopasowane są do wymagań 1 klasy ekologicznej i wypełniają tym samym wytyczne UE dotyczące samochodów używanych. Zwiększenie bezpieczeństwa hamulców pojazdów użytkowych dzięki ProTec S® w wyposażeniu na pierwszy montaż i w serwisie.

Nowy system dociskania klocków hamulcowych z nową seryjną sprężyną ProTec S® Knorr-Bremse jest kontynuacją optymalizacji i rozwoju po-przedniej generacji, wprowadzoną na rynek w 2011 roku. ProTec S® odznacza przede wszystkim tym, że klocek hamulcowy i sprężyna dociskowa są połączone pośrodku za pomocą spawu. Nowe rozwiązanie jest także kompatybilne wstecznie, a więc możliwe do zastosowania także w starszych pojazdach, tak że dotychczas stosowane hamulce tarczowe typu SB/SNw przypadku serwisowania będą korzystały z profitów dzięki dalszemu technicznemu rozwojowi. Dotychczas używany system do-ciskania klocków hamulcowych we wszystkich seriach hamulców tarczowych zostanie sukcesywnie zastępowany przez sprężyny dociskowe ProTec S®.

ProTec S® - przegląd zalet

Bezpośrednie połączenie okładziny hamulcowej i sprężyny owocuje bezpiecznym procesem ustawienia siły sprężyny i tym samym optymalnego prowadzenia klocków hamulcowych. Jednocześnie połączenie klocka hamulcowego i sprężyny zapewnia wydłużenie żywotności także w trudnych warunkach jazdy. Ponadto przyspawana klamra mocująca działa jak płoza ślizgowa, co zapewnia dobrą ochronę przed uwarunkowanym zabrudzeniem pyłem powstałym w wyniku ścierania klocków hamulcowych przy sprężynie i sworzniu mocującym. Dodatkowo ProTec S® pozwala lepiej cofać okładzinę ze styku z tarczą, co z kolei przyczynia się do znacznej redukcji zużycia. Kolejną nowością, mającą związek z wprowadzeniem ProTec S® jest odlewana płyta nośna, na której umieszczona jest okładzina hamulca. Odlana płyta ma mniejszy ciężar od dotychczas stosowanych płyt stalowych, dzięki czemu wytwarza mniej własnej dynamiki i zapobiega promieniowemu przyśpieszeniu klocka. Z tego wynika mniejsze nachylenie klocka i znacznie mniejsze deformacje w kontakcie ze wspornikiem zacisku hamulcowego.

Więcej bezpieczeństwa także w serwisie

Połączenie sprężyny i klocka hamulcowego zapewnia jeszcze jedną korzyść w kwestii serwisu. W przypadku ProTec S® wykluczone jest obarczone ryzykiem ponowne zastosowanie używanych sprężyn podczas wymiany klocków hamulcowych. Takie niebezpieczeństwo istnieje przy wcześniejszych systemach mocowania klocków hamulcowych. Teraz podczas wymiany klocków hamulcowych wymieniany jest cały system dociskania klocków. Dzięki temu, że sprężyna systemowa ProTec S® jest stałą częścią systemu i nie można jej wymontować osobno, wykluczone są też ewentualne błędy montażowe.

ODDZIAŁY


Oddziały XLS
Pobierz