ETM – 100% diagnoza układu hamulcowego

Szybka i łatwa diagnoza usterki układu EBS bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów? Oczywiście, że tak! Jaltest, jako pierwszy prezentuje moduł ETM, który umożliwia precyzyjną diagnostykę modulatorów hamulcowych w pojazdach ciężarowych.

W rozmowach z naszymi klientami, bardzo często pojawiają się zapytania dotyczące diagnozowania układów EBS w ciężarówkach i związanych z tym problemów. Niezależnie od narzędzia diagnostycznego, którego używa klient, identyfikacja i lokalizacja usterki często bywa utrudniona. Dzieje się tak głównie dlatego, że sygnały z czujników prędkości i czujników zużycia klocków hamulcowych za pośrednictwem modulatora ciśnienia są przesyłane do sterownika układu hamulcowego. O ile mechanik jest w stanie zbadać czujnik, o tyle sygnał wychodzący z modulatora do sterownika oraz prawdziwość podanej informacji przez sterownik EBS już niekoniecznie.

Producent urządzenia diagnostycznego Jaltest dostrzegł ten problem i stworzył innowacyjne urządzenie niemające komercyjnego odpowiednika na rynku tj. Jaltest ETM. Dzięki specjalnej przystawce do testera Jaltest, jesteśmy w stanie zdiagnozować modulatory EBS z pominięciem sterownika układu hamulcowego. Takie rozwiązanie umożliwia nam na precyzyjną diagnozę komponentu, którego wymiana w „ciemno” może kosztować warsztat nawet 3000 zł netto.

Na tym nie kończą się możliwości Jaltest ETM, bo w obsługiwanych elementach znajdziemy nie tylko wcześniej wspomniane modulatory EBS, ale również same czujniki prędkości, czujniki zużycia, czujniki ciśnienia oraz modulatory sterownia naczepą potocznie zwane „Europą”.

Data dodania: 22.07.2015 r.

ODDZIAŁY


Oddziały XLS
Pobierz